Spårvägen HF Stockholm

Högersexor

Publicerad 2014-08-27 16:17:01 i Allmänt,

Dagen är kommen för en presentation av våra högersexor!

 

Emma Fernis

Födelseår: 1996

Moderklubb: Skånela IF

Vad gör du utanför handbollen?

Jag går på gymnasiet, umgås med mina kompisar och min pojkvän.

Vad fick dig att välja Spårvägen?

Det som fick mig att välja Spårvägen var att jag ville ha nya utmaningar och självklart att de i laget verkade sköna.

Vilket lag kommer bli roligast att möta och varför?

Skånela såklart. Jag behöver nog inte förklara egentligen, men det kommer bli kul att möte dem eftersom att jag känner så många där.

Bästa handbollsminnet?

U17-EM i polen när vi vann Em-guld.

 

Ellinor Gylling

Födelseår: 1994

Moderklubb: Gustavsbergs IF

Vad gör du utanför handbollen?

Utanför handbollen så jobbar jag som brevbärare på Bring Citymail samt på en kvinnojour, vilket är mycket givande båda två. Gratis träning som brevbärare och en annan nyttig syn på livet när jag jobbar på kvinnojouren.

Vad tror du kommer vara Spårvägens styrka i år?

Glädjen och alla de positiva vibbarna som varit under försäsongen kommer märkas i vårt spel vilket förhoppningsvis kommer leda till många vinster.

Vilket är det snyggaste målet du gjort?

Det snyggaste målet jag gjort måste varit under den tiden jag lirade i Gustavsberg och vi mötte Boden hemma i ett kval till Allsvenskan. Det var 5 sekunder kvar av första halvlek och vi hade precis vunnit bollen då jag blir växlad till vänsternio av misstag och skjuter iväg bollen från 15 meter och lyckas sätta den i långa krysset.

Hur känns den nya kombinationen av spelare och tränare?

Väldigt bra, hela laget känns positivt till den biten vilket jag tror bidrar till ett riktigt gött engagemang. Det känns som att vi kan lita er på varandra nu vilket är viktigt för hela truppen.

 

Mathilda Lundström

Födelseår: 1996

Moderklubb: Skogås HK

Vad gör du utanför handbollen?

Jag pluggar på gymnasiet, tränar och umgås med mina vänner.

Varför valde du att börja spela handboll?

En dag när jag var 8 år följde jag med en kompis till en handbollsträning och då föll jag för sporten direkt.

Har du några speciella rutiner innan en match?

Jag blundar och föreställer mig min egen prestation i kommande match.

Vem har du som förebild?

Luc Abalo

 

Martina Eifrém

Födelseår: 1995

Moderklubb: Huddinge HK

Vad gör du utanför handbollen?

Utanför handbollen är jag en donkenkrigare, men jag har tagit mig i kragen och söker nytt jobb så vi får se hur det går. Annars umgås jag med mina nära och kära samt sover när det finns tid.

Vilken är din främsta styrka som handbollsspelare?

Har ingen, jag är inte gjord för att vara handbollsspelare egentligen, jag borde blivit friidrottare eller ridit ponnys haha. Skämt åsido, en styrka är väl att jag orkar springa på kontringar en hel match.

Har du några speciella rutiner innan en match?

Innan match vill jag prata och ha kul, få upp en bra stämning. Gör inget speciellt innan match, mer än att kolla så att jag har matchtröjan med mig in på planen.

Vilket lag kommer bli roligast att möta och varför?

Oj svårt, de jag är bra mot kanske haha. Nej men Skuru och Tyresö blir nog roliga, det brukar bli lite hetsigt i derbyn och det är ju kul.

 

Imorgon är det dags för den sista positionen, gå in och läs då också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Spårvägen HF Stockholm

Här bloggar Sandra Gestlöf, Andrea Johansson och Stephanie Svensson för Spårvägens HF som spelar i Elitserien. Här kan ni läsa allt om laget, träningsvardagen och våra matcher.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela