Spårvägen HF Stockholm

Högernior

Publicerad 2014-08-28 16:19:31 i Allmänt,

Sist men inte minst kommer våra grymma högernior!

 

Ebba Malmstedt

Födelseår: 1995

Moderklubb: Gustavsbergs IF

Vad gör du utanför handbollen?

Utanför handbollen är jag anställd på First Reserv som är ett rekryterings- och bemanningsföretag. Just nu är jag på ett uppdrag i Solna på Grönlunds huvudkontor. Där jobbar jag med allt från administration, ekonomi samt bemanning av deras reception.

Varför valde du att börja spela handboll?

Anledningen till att jag började spela handboll var att min idrottslärare tyckte att jag var bra på att träffa folk när vi körde spökboll på idrottslektionerna i 5an. Jag testade på det och fastnade för sporten helt och på den vägen är jag än idag.

Har du några speciella rutiner innan en match?

Egentligen har jag inga speciella rutiner innan match. Jag kan ju tycka att det är viktigt att sätta på sig matchtröjan innan startsignalen går, har dock hänt att jag missat just det, men jag kanske lär mig en vacker dag.

Har du några speciella rutiner innan match?

Egentligen har jag inga speciella rutiner innan match. Jag kan ju tycka att det är viktigt att sätta på sig matchtröjan innan startsignalen går, har dock hänt flera gånger att jag missar den detaljen, men jag kanske lär mig en vacker dag

Vilket är det snyggaste målet du gjort?

Måste nog säga när jag spelade i Gutsavberg och vi mötte Lidingö. Det stod lika med några sekunder kvar och vid avkast drog jag den från halva plan och den gick ribba in. Det kändes fint i hjärtat haha.

 

Ronja Gustafsson

Födelseår: 1994

Moderklubb: Huddinge HK

Vad gör du utanför handbollen?

Jag arbetar på en förskola i Skärholmen.

Bästa handbollsminnet?

Jag har faktiskt två händelser som toppar min lista på bästa handbollsminnen. Det första är när vi gick upp i Elitserien med Tumba 2012. Vi hade en otroligt tunn trupp men lyckades ändå knipa den där elitserieplatsen. Det sprutades skumpa i omklädningsrummet kan jag säga. Det andra var när vi en månad senare vann med nio bollar över Skånela i JSM-finalen. Det var en helt sjuk känsla. Jag förstod inte riktigt att vi vunnit förrän året efter då jag var och kollade på finalerna när Team Stockholm slog Skuru. Det var då jag förstod att det var jag som varit där året innan, sprungit ut på planen när slutsignalen gått och vunnit alltihop.

Vilket lag kommer bli roligast att möta och varför?

Sävehof. Jag har gjort en elitseriesäsong men aldrig fått möta Sävehof. Den ena gången åt jag penicillin och fick inte spela, den andra gången var jag avstängd.

Vad fick du för första intryck av laget?

Ett härligt gäng blandade tjejer med olika personligheter och åsikter.

 

Och så har ni fått lära känna hela truppen för säsongen 14/15 lite bättre. Inom snar framtid kommer ni också få lära känna våra viktiga tränare. Tills dess; ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Spårvägen HF Stockholm

Här bloggar Sandra Gestlöf, Andrea Johansson och Stephanie Svensson för Spårvägens HF som spelar i Elitserien. Här kan ni läsa allt om laget, träningsvardagen och våra matcher.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela